In de gemeenteraad

Het moment van schrijven is dinsdagavond, de eerste Januari, 2012 2013. Over een kleine 24 uur komt deze post online. Meer specifiek om 20u, het moment dat ik het stadhuis van Leuven binnen wandel om ingezworen te worden als gemeenteraadslid. Dat komt niet zo goed uit voor een student als ik: midden in de blok. Maar de mensen die ooit deze datum vastgelegd hebben hielden er waarschijnlijk geen rekening mee dat studenten als ik, die nog nooit in hun leven echt belastingen betaald hebben, zouden zetelen in de gemeenteraad. Maar ik schaam me niet. Ik zie dit als mijn eerste grote kans om te beginnen met de schuld die ik heb ten aanzien van de maatschappij terug te betalen.

Ik hoop van harte jullie op de hoogte te houden via (onder andere) dit kanaal.

Vriendelijke groeten,

Thomas

Geef een reactie

