Gemeenteraad

dit bericht had eigenlijk heel wat eerder gepost moeten zijn. Ik was het helaas vergeten.

Ik zit vanaf Januari in de gemeenteraad!

Gek eigenlijk. Het zijn de eerste gemeenteraadsverkiezingen die ik ooit heb kunnen meedoen en de eerste gemeenteraadsverkiezingen die ik actief heb meegemaakt. Van de pakweg 300 mensen die op lijsten stonden, waar mensen op konden stemmen, ben ik bij de 45 die effectief in de raad komen. Dat is gedeeltelijk leuk, maar het knaagt ook aan mij dat ik niet rechtstreeks verkozen ben.

20121112-214914.jpgDus het allerleukste zijn de 600: van de bijna 70 000 kiesgerechtigden zijn er 600 mensen die mijn naam hebben aangetikt op het scherm. Ik vraag me oprecht af wie de 600 zijn en wat hun motivatie was. En elke dag puzzel ik een beetje verder aan het antwoord. Ik hoor rechtstreeks of via-via wie op mij gestemd heeft, wat ze over de streep heeft gehaald en waarom ze blij zijn dat ik verkozen ben. Echt heel enorm ongelooflijk fijn.

Bedankt!

Geef een reactie

