Meedoen

Ik heb het gedaan, ik heb ja gezegd. Ik sta op de groene lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Leuven. Ik was al langer actief bij groen, ook al heb ik dat hier nooit echt gezegd. Ik ben reeds twee jaar lid van het bestuur van Leuven en voorzitter van jong groen Leuven.

Maar waarom? Waarom spendeer ik de beste jaren van mijn leven aan een politiek project  in tijden waar een partijkaart bij jongeren even populair is als dubstep bij oma’s?

Het antwoord is te vinden in alle eerdere posts op deze blog, het is te vinden in  de gesprekken die ik voer en de gedachten die ik heb. Ik heb een visie op de wereld, ideeën, die ik graag uitdraag. Ik wil dingen veranderen in de wereld. Maar mijn ideeën verschillen vaak van het huidige beleid en ik heb niet het gevoel dat ik veel verander door gewoon na te denken en te praten. Het is daarom dat ik kies om niet langer aan de kant toe te kijken, maar ga proberen iets te veranderen aan het beleid.

Misschien is de gedachte dat dat mogelijk is ijdele hoop, maar ik zou mezelf niet vergeven moest ik niet proberen.

Thomas Van Oppens

4de plaats, groen, Leuven

3 thoughts on “Meedoen

Geef een reactie

