Ik denk ik denk…

Ik denk ik denk ik denk ik denk ik denk dat ik mezelf voorbij denk verzonken in een stroom van gedachten onstopbaar als een waterval van beelden en woorden en gevoelens en herinneringen. Ik denk en ik blijk vast te blijven steken op een slechte herinnering niet te stoppen met redeneren over  problemen constant peinzend over mijn leven. Ik wil zoveel en bij al mijn verlangens horen gedachten ik wil overal een mening over ik wil alles kunnen beoordelen en verwerpen of toejuichen oplossingen vinden die nog niemand bedacht voor problemen die nog niemand zag op gebieden waar nog niemand aan dacht allemaal in het oog van de wervelstorm die mijn leven is. Het is een storm in een storm het oog ziet er rustig uit voor het gewone oog maar dat is maar een facade voor de wervelende binnenzijde waar een ergere storm woedt dan die daarbuiten een storm waar oude keuzes heroverwogen worden debaters het tegen elkaar opnemen werelden verbeterd worden romantiek overwint fantasieën werkelijkheid worden het kwaad met liefde wordt uitgeroeid teleurstellingen worden omgezet in lessen verhalen worden verteld en herverteld aan de vreemdste bezoekers die ik uiteindelijk opnieuw zelf ben. Dit is onhoudbaar in de oneindigheid maar ik zal volhouden tot het einde om uit deze warboel genuanceerd maar duidelijk naar buiten te komen tot de ouderdom verzuring of zelfs dementie rust brengt door onverschilligheid en standvastigheid.

Geef een reactie

