De 2de post.

Waarom niet direct een 2de post denk ik zo diep in mezelf. Nu ik toch aan het wachten ben op mijn pot ijs die nog moet ontdooien omdat ze veel te hard is om uit te lepelen.

Ik lag er gisterenavond nog over te denken: hoe komt het toch dat windmolens zo moeilijk gebouwd kunnen worden? Hoe staat de wereld rondom tegenover het NIMBY-syndroom (not in my back yard)? Hoe zouden de lieve mensen van mijn eigen wijk reageren?

Dit is mijn wijk:

De reden dat er in het midden van mijn wijk een open grasveld is en geen huizen zijn is omdat ze daar appartementsgebouwen wilden zetten, die er dan via buurtprotest niet gekomen zijn. Maar waarom geen windmolen? Het argument was dat de appartementsbewoners makkelijk zouden kunnen binnenkijken van bovenaf in de andere woningen. Dat is natuurlijk niet van toepassing bij een onbewoonde windmolen.

Hoe zouden de mensen reageren als ze een briefje  in de bus kregen met daarop de vraag: “Een windmolen in uw achtertuin?” en daarbij alleen een beetje uitleg over waar hij exact zou komen. En dan: “wat denkt u hiervan? Stuur uw reactie naar windmolenvlierbeekveld@gmail.com”.  Dan ziet het briefje er een beetje neutraal uit. En hebben de mensen geen idee of het om een groep gaat die niet op een lelijke paal wil kijken, of een groep die ijvert om een reuzedynamo te zetten.

Hoe zouden ze reageren? Zouden de mensen aan de binnencirkel(zij die effectief een windmolen zouden zien uit hun achterraam) anders reageren dan de buitencirkel? Zouden mensen positiever reageren als ik zeg dat we gratis elektriciteit zouden krijgen omdat wij de windmolen verduren? (is natuurlijk belacheijk fictief)

Ik wil gewoon weten hoe mensen ertegenover staan, ik wil de wereld rondom mij kennen en begrijpen.

Oei! Ik denk dat mijn ijs aan het smelten is.

Geef een reactie

